Hlavní menu
Kontakt
Anketa
Kterou z níže uvedených památek Prahy 5 považujete za nejohroženější?
Malostranský hřbitov (36202 hl.) Celkem hlasovalo: 198808
|
87. kapitola - Silniční dopravaVydáno dne 28. 12. 2009 (1350 přečtení)Od roku 1876 má Smíchov též koňskou dráhu (tramway) pro dopravu osob. Vede o dvou kolejích v celé délce hlavní třídy co pokračování koňské dráhy pražské, jež začíná na Malé Straně u řetězového mostu. Právě se jedná o to, aby r. 1882 založena byla daší trať od hlavní třídy k mostu Palackého ve spojení s novou tratí v Praze navrženou. Na posavadní dráze koňaké jezdí všedního dne stále 6 jednospřežních vozů, v neděli a ve svátek dle potřeby i více. Takováto, nad míru příležitá, pohodlná a poměrně laciná jízda jest velevítanou každému, kdo nemá svého vlastního povozu, aniž prostřeků ku zvlášnímu zjednání jeho. Jest to podnik soukromý s koncessí na dobu 51 let.
Obyčejnou dopravu uvnitř města a do Prahy zprostředkují, pokud se týče osob, 5 fiakrů a 30 drožek, jakož i množství soukromých kočárů, kdežto pro dopravu zboží slouží 1 dopravovatel, 6 povozníků a vlastní povozy závodů továrnických a obchodnických.
Přímo ze Smíchova vedou dvě erární silnice, totiž plzeňská, odbočující ze středu hlavní třídy do Košíř, Motol, Lodenic, Berouna, Zdic, Rokycan a Plzně, a silnice zbraslavská, vedoucí ve směru hlavní třídy přes Zlíchov do Zbrasliv, Mnišku, Příbrami, Písku atd.
Pak tu jsou dvě okresní silnice, z nichž jedna, radlická, vede do Radlic, Jinonic, Řeporyje, Ořechu a Chýnic, kdežto druhá, bělohorská, odbočuje od silnice plzeňské ve směru ke Hvězdě u Liboce. Tato byla roku 1878 po dlouhém usilování Smíchova hlavně k vůli kamenným lomům bělohrským vystavěna a sprostředkuje i jinak potřebné spojení se severozápadní částí okresu smíchovského. Celá tisková zpráva | |
E-mail servis
Partner webu
|